wtorek, 1 marca 2011

Język ciała.

Każde zwierzę posiada swój własny język, za pomocą którego kontaktuje się z otoczeniem np;
-psy machają ogonem aby wyrazić radość,
-koty mruczą jak są zadowolone.
Króliki również potrafią okazać swoje emocje np. strach lub złość.
Oto kilka wskazówek które pomogą nam odczytać emocje, oraz zrozumieć królika.

KRÓLIK PODCHODZI BLISKO,LEKKO TRĄCA NOSEM RĘKĘ LUB NOGĘ,
-poświęć mi trochę czasu(ignorowanie może skończyć się pogryzionymi meblami lub obsikaną podłogą),

KRÓLIK LIŻE PRZEDMIOTY Z KTÓRYMI MASZ STYCZNOŚĆ I SĄ PRZESIĄKNIĘTE TWOIM ZAPACHEM,
-bardzo cię lubię,

PODCZAS GŁASKANIA DELIKATNIE ZGRZYTA ZĘBAMI,
-jest mi dobrze,nie przestawaj mnie głaskać,

KRÓLIK NASTAWIŁ USZY I PRZESTAŁ RUSZAĆ NOSKIEM,
-coś tu nie gra,

KRÓLIK STOI NA PRZECIW CIEBIE, Z OTWARTYMI USZAMI W TWOJĄ STRONĘ,
-jestem ci wdzięczny, szanuję cię,

KIEDY ODWRACA SIĘ DO CIEBIE TYŁEM I KŁADZIE USZY NA GRZBIECIE,
-jestem zły na ciebie, nie odzywaj się do mnie,

ODSKAKUJE WYRZUCAJĄC SZYBKO STOPY W TYŁ W PRZESADNY SPOSÓB(STRZEPYWANIE STÓP),
-daj mi święty spokój,

KRĘCI GŁOWĄ I MACHA USZAMI,
-nie dziękuję, wolałbym nie,

NASIKAŁ CI NA PODUSZKĘ,
-nie szanuję cię (tylko nad wyraz wredne),

MA PRZYCIŚNIĘTE USZY DO GRZBIETU, KLATKA PIERSIOWA JEST OBNIŻONA, A OGON POSTAWIONY SZTYWNO( JAKBY MIAŁ ZAMIAR SKOCZYĆ),
-jestem bardzo zły,

KRÓLIK SIEDZI NERWOWO Z USZAMI OTWARTYMI NA BOKI, ALE POŁOŻONYMI NA GRZBIECIE,
-boje się,

USZY PRZECHYLONE SĄ W TYŁ I SKIEROWANE W DÓŁ, A ON LEŻY PRZODEM DO CIEBIE ,
-jest mi bardzo smutno(może to być objawem choroby),

UDERZA TYLNYMI ŁAPAMI W PODŁOGĘ,
-jestem przerażony, odejdź ode mnie,

STAJE SŁUPKA I STOI WYSOKO, ROZGLĄDA SIĘ,
-jestem ciekawy,

KŁADZIE PRZEDNIE ŁAPKI NA TWOICH NOGACH I WYCIĄGA GŁÓWKĘ W STRONĘ RĘKI,
-daj spróbować, co tam masz?,

BIEGA DOOKOŁA CIEBIE,
-zwariowałem na twoim punkcie,

BIEGA TAM I Z POWROTEM,
-jestem bardzo szczęśliwy,

DOTYKA CIĘ I ODSKAKUJE,ALE ZATRZYMUJE SIĘ ABY NA CIEBIE POPATRZEĆ,
-chodź poganiajmy się,

BRYKA, SKACZE W GÓRĘ I KRĘCI GŁOWĄ I CIAŁEM W PRZECIWNYCH KIERUNKACH PRZED OPADNIĘCIEM NA ZIEMIĘ,
-jestem zadowolony z życia i z ciebie,

NIEKASTROWANY SAMIEC DRAPIE ZIEMIĘ JAK BYK PRZYGOTOWUJĄCY SIĘ DO ATAKU,
-jestem zły i mam ochotę cię ugryźć.


Gdy już wiemy, co chce nam powiedzieć, musimy się nauczyć mówić jego językiem.
Oto kilka przykładów.

-Jeśli jest zły i obraził się, to trzeba go przekonać jakimś smakołykiem, na początku może nas zlekceważyć, ale po kilku próbach z pewnością da się przekonać.

-Jeśli to królik czymś cię uraził, to musisz się zachowywać tak samo jak on w takiej sytuacji, czyli stań przy króliku, zrób krok w tyłu, ostro odwróć się plecami. Zrób to od razu gdy zrobił coś złego, aby wiedział o co ci chodzi. Jeśli po całym zajściu szturchnie cię nosem, pogłaszcz go delikatnie na znak przebaczenia.

-Jeśli chcesz powiedzieć mu że jesteś z niego zadowolony, powinieneś wykonać drżenie. Do tego potrzebna będzie sukienka lub szlafrok. Szybkim okręceniem ciała tam i z powrotem raz lub dwa dajesz mu do zrozumienia, że jesteś szczęśliwy i zadowolony z niego.

Wystarczy że poświęcisz pupilowi trochę czasu, a na pewno doskonale będziecie się rozumieć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz